Varför blir det mer och mer okej?

Vet att jag borde packa nu istället för att sitta vid datorn men jag behöver en liten paus då och då. Annars överanalyserar man allt också blir det att man glömmer istället haha. Har gjort en lista på vad jag ska ha med mig, tom varit på överby idag och handlat det sista inför resan. Nu är det bara alla smågrejer som typ alvedon, compeed fotplåster osv. Men ah var inte detta jag tänkte skriva om.

Blir så himla irriterad över att nu för tiden är det viktigaste att man ska känna sig snygg/bekväm i hur man en ser ut. Visst är det bra att man har bra självförtroende! Men inte när det blir mer och mer OKEJ att vara fet/tjock och anorektisk smal. Det kanske låter hemskt när jag skriver det så, men att vara fet är faktiskt en sjukdom, en allvarlig en också. Samma sak med anorexia? Du kan ju förfan dö. Speciellt av fettma då du får svåra hjärtprobem och många andra följd-sjukdomar. Jag bryr mig inte om andra är feta eller sjukligt smala, det är inte mitt problem egentligen. Men att allmänheten börjar mer och mer att försöka få detta vara okej i dagens samhälle? Nej, det är inte rätt. Det är inte hälsosamt någonstans. Jag tror inte heller på fullaste allvar att feta/anorektisk smala mår bra i sig själva även om det framförs så. Sen om folk blir mobbade för detta är såklart väldigt hemskt eftersom det inte är så lätt att bekämpa det. Mer hat leder ju till att personen mår ännu sämre och börjar äta mer/äta mindre. Detta är en sjukdom som ska bekämpas, därför är det fel att uppmana fler till att det är okej. Beundrar verkligen de personer som tar tag i det och försöker övervinna sjukdomen.
 
Tycker ni inte att det känns fel när folk skriver såhär och lägger ut sådana bilder som dagens inspirationsbilder? Det tycker jag iallafall. I vården får jag alltså åka hem till människor som lider av fetma och hjälpa dessa att tvätta rent mellan vecken för att det inte ska bildas svamp och annan skit. Om man jobbar i vården och får se sånt här så mycket så upplever man det antagligen på ett annat sätt också. Det ska inte ens behöva vara såhär.