Vi alla kan göra skillnad

Fick brev från World Society for the Protection of Animals för någon dag sedan. Har skänkt pengar till dom innan då jag är verkligen helt säkert på denna organisation. Det bästa av allt med den är att dom alltid rapporterar tillbaks till en och visar vad DU har gjort och hjälpt till med. Det tycker jag är så himla bra. För då känner du att dina pengar verkligen har hjälpt till och bidragit på riktigt.

Många känner antagligen att dom inte är säkra på att det kommer hjälpa om de bidrar med lite pengar, att det kommer gå ut i tomma intet antagligen. Eller att man helt enkelt inte har pengar till det. Men ärligt talat, jag tycker att man kan stå över; en helgs av supande, ditt fredagsgodis, den där tjöjan du egentligen inte behöver köpa, för att hjälpa djur som genomlider ett oerhört hemsk "liv". Vi är skylldiga detta, människor har inte rätt till att ta vad dom vill ha som i detta fall är galla från björnars magar som sedan görs till medicin. Den medicinen är inte heller nödvändig då det finns andra metoder för att framkalla den.

Björnen ligger med ett öppet hål i magen med slang och tappas på galla ner i en hink hela "livet". Jag vill bara skrika och slå på något när jag läser detta för det gör så jävla ont i mig. Jag förstår inte hur människor kan göra detta. Vi bara tar det som är billigt och vad vi vill ha helt enkelt för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Jag tycker att vi är skylldiga att hjälpa dessa djur. Att stå över fredagsgodiset EN GÅNG för att rädda en björn, tycker ni inte det är värt? det ska iallafall jag göra och en sak är SÄKER. När jag har fast inkomst och har ett stadigt liv kommer jag skänka pengar i månaden och göra vad jag kan. Då vet jag att jag kommer kunna dö lyckligt och veta att jag har gjort en skillnad i denna äckliga världen.