Det som aldrig får hända

Det finns inga ord i världen som är tillräckliga. Finaste, älskade Ewelina. Du kommer alltid vara med mig i mitt hjärta.

Kommer aldrig glömma hur oerhört nervös jag var första gången jag skulle träffa dig i vuxen ålder igen efter högstadietiden.
Var så nervös för att du skulle vara en översittare och vara otrevlig men jag gav det en chans ändå.
Herregud vad jag har tänkt tillbaks på det ögonblicket många gånger och varit så glad över att jag gjorde det för du motbevisa inte bara alla mina fördomar, du körde helt över dom allihop och fick mig att ifrågasätta min inställning till mycket.

Efter det mötet så har du alltid funnits där och allt var bara så naturligt med dig.
Straxt efter det flyttade ni in i trappuppgången bredvid oss och under den tiden hann vi med mycket, även om vi båda två hatade våra unkna lägenheter så hade vi även det gemensamt.
Alla timmar vi legat ute på bakgården och pratat skit och bara varit, utan några måsten i livet.
Du kunde gå in i ett rum med folk i vilket du blev huvudpersonen. Du ägde allt du sa och stod upp för dina vänner, även för dom som inte förtjänade det.
Det säger allt om vilken människa du var.

Jag hade aldrig i min värsta mardröm trott att något sånt här skulle ens kunna hända. Att du helt plötsligt inte finns längre är fortfarande inte realistisk. Verkligt.
Att livet måste gå vidare utan dig är något jag inte vill acceptera, kan inte acceptera. Hur skulle det ens gå till? Vi finns kvar och får leva våra liv, men inte du. Det är så vidrigt jävla orättvist, det finns inga ord.

Jag kommer sörja dig, bära med mig dina ord och allt du lärt mig av din otroliga finhet och medkänsla för andra människor.
Jag kommer aldrig glömma dig, aldrig gå helt vidare.
Har aldrig förstått innebörden av det när man har hört om det, förens nu. Även om jag trott att jag förstått innan så var det inte ens i närheten.
Att man aldrig kommer gå helt vidare.
Man kommer bara få lära sig att leva med det.

Du kommer alltid finnas med mig I mitt hjärta, och när vi ses igen ska jag säga allt det där jag önskade att jag sagt en sista gång innan du försvann från denna plats.
Jag älskar dig, saknar dig min fina vän.
Tills vi ses igen.