It's been a while

Nästan 2 år sedan jag varit inne på den här sidan. Det har hänt väldigt mycket på denna tiden och jag skulle säga att jag är en annan person idag. Det klart man förändras med åren som går men det känns som jag har funnit mig själv. Är trygg i mitt liv och känner en självsäkerhet som jag aldrig kunnat tänka mig innan.
 
Jag och Kenny har bland annat flyttat till en helt ny lägenhet på Holmängen i Vänersborg. Vi bodde mitt i centrum i en 3a innan som var fruktansvärt utsliten och rent ut sagt äcklig. Det är verkligen skillnad haha! Det känns som ett helt annat liv att få bo i denna lägenheten. Jag tyckte innan att det skulle bli lite jobbigt att flytta ut från centrum men det har bara överraskat mig positivt. Byggnaden ligger 200m från vattnet och vi har finaste prommenadvägarna som leder både mot vargön och in mot stan längst skräcklan & vattnet. Det finns en gård längst ena prommenadvägen där dom har getter så man får värsta lantliga feelingen dessutom. Vi bor på 4e våning av 8 vilket är helt okej. Hade jag fått välja hade vi bott högst upp haha. Där för övrigt Joel och Pauline bör (kennys lillebror och hans tjej.) Det är en rolig känsla!
 
Förra sommaren kom jag in på en utbildning som underhållstekniker här i Vänersborg. Det tog mig lång tid innan jag började lyssna på min kropp och mina tankar som jag successivt försökte pressa undan innan jag accepterade tanken på att ta en helt ny väg i livet. Jag har lärt mig så mycket som undersköterska och jag ångrar dom verkligen inte om jag hade kunnat. Jag vill dock inte slita ut min kropp och mitt psyke och få en rad omika problem i förtid när det i princip inte finns en jävel där ute som tackar dig. Jag vill kunna göra mer och leva för mer än vad en undersköterskelön kan erbjuda. Vilket inte är så mycket som alla vet.
 
Utbildningen som underhållstekniker är verkligen inget självklart val. Jag skulle inte kalla mig själv varken teknisk eller mekanisk. Jag har i ärlighetens fall typ aldrig ens använt en skruvdragare haha. Men jag kan säga att 7 månader senare in i utbildningen så har jag aldrig varit mer stolt över mig själv än vad jag är nu. Från att få ha stödlärare som hjälp i matematiken i grundskolan och extrahjälp i gymnasiet så har jag nu inte fått underkänt på ett enda prov. Kan säga att kurserna vi läser inkluderar baserna i ellära, programmering via plc, styr & reglerteknik, hydraulik & pneumatik mm vilket innefattar väldigt mycket matematik och en del fysik. Jag har inte kuggat på ett enda prov och jag måste säga att jag är jävligt nöjd över mig själv. Jag tror att när man gå och intalar sig över åren att man inte klarar saker eller att man inte är tillräckligt duktig helt enkelt, då gör man inte det tillslut. Jag har förändrats dessa 2 år för jag har insett att det finns ingenting där ute som jag inte klarar om jag väljer att ge mig fan på det 💁‍♀️ Det ni! För den största kraften och styrkan i livet, den finns alltid där inom oss. Vi måste bara välja att tro på den och först då kan vi se den.
 
Så jag säger skål för livet och att det är kul att börja skriva ner sina tankar här igen. ❣