Kinesiska nyåret

Imorgon har jag varit här i Kina en månad, det är helt sjukt! Det känns ju som att det var igår jag kom hit. Men jag har verkligen haft en awesome tid här. Kommer bära med mig denna tiden i resten av mitt liv, det har varit så jävla lärdomsfullt. Detta är lätt en av de bästa tiderna i mitt liv. Jag är även så himla tacksam för att Ying har delat med sig så mycket av sin tid och visat mig runt på saker som jag aldrig skulle klarat av själv.♥
 
Idag är det de Kinesiska nyåret, folk smäller massor av raketer och firar med sina familjer. Denna tiden är den ENDA på hela året som majoriteten av kineserna, får ledigt. Många jobbar alltså varje dag, i ett helt år förutom en vecka. Kan ni fatta? blir trött bara jag hör på det. Dessutom får dom inte alls ihop mycket. Det är verkligen hemskt och tragiskt, samtidigt som jag älskar denna staden. Men nu ska vi tänka på lite gladare saker och vara lyckliga för hur bra vi har det.
 
Det känns konstigt att säga gott nytt år igen till alla, haha. Nu är det ormens år, imorgon slår det om till hästens!☺ Har hört så mycket om raketsmällandet här nu på nyår. Ni kan nog själva tänka er hur det kommer vara i en av världens största städer. Dom säger att det smäller konstant, varje sekund från klockan 10 till 1 på natten. Vi ska snart åka iväg med fler svenskar till ett matställe som ska vara suveränt tydligen. Hoppas ni har det bra☺