VAD ÄR EN FJORTIS EGENTLIGEN?


Mina tankar brukar vandra runt ganska ofta, men det stannar OFTAST på ordet fjortis. Jag vet egentligen inte varför, det är bara ett ord svenska folket har uppkallat efter ungdommar som försöker få mer uppmärksamhet än vad dom kan få. Men det har gått så mycket över styr. Nu för tiden är fjortis när man har blondt hår eller sminkar sig. Många som ser mig tycker säkert jag är det pga att jag bara är blond? det irriterar mig. För man kan egentligen inte säga så. JAG tycker fjortis är ett beteende, inte en stil. Eller jo, när dem helt enkelt överdriver allt. som idomin på läpparna så dom är alldeles vita? hallå eller? det är till för läpparna, det är läppbalsam som man kan använda om man har kruttorra läppar vilket jag gör ibland vid nödfall när mitt lypsyl inte finns i närheten. Men då överdriver man det ju inte så läpparna blir alldeles kritvita!? Jag önskar att folk kunde sluta vara så avunsjuka. För det mesta ligger där! såfort det är någon som har lagt upp en bild där man ser tuttklykan blir man stämplad som fjortis, eller ännu värre, kanske hora eller något. Alltså, det är bara så omoget att det är skrattretande. Bara för att man har tuttar så är man fjortis. Eller så fort man tycker om sin egna kropp, så är man självupptagen? att trivas med sin kropp och utseende är väl en av dem viktigaste sakerna idag! det är ju sjukt att man ska gå runt och må dåligt över sin egna kropp bara för att man är rädd att bli klassad som fjortis. Sen är det en sak till, jag vet hur många det är som ÄLSKAR rosa, jag är en av dem!:) och det är också en sån där typisk "fjortisfärg" det stör mig också. Men jag kan inte göra någonting för att alla ska få samma uppfattnig om vad en fjortis egentligen är, så ni får väl fortsätta tro att man är fjortis om man är blond, gillar att sminka sig, har tuttar & gillar sin kropp & lever livet! Och vet ni? om man nu är fjortis för att man gillar detta och lever livet, då ÄLSKAR jag att vara fjortis!;) :love:


Sen vad jag tycker en riktig "fjortis" är när det är tjejer eller killar som är oerhört självupptagna att dem bara pratar om sig själv och inte bryr sig om vad någon annan har att säga. Som jag brukar säga om vissa, "när dem avbryter andra med att prata om sig själva". Det är det värsta jag vet för det har jag upplevt många gånger. Sen tycker jag att det är typiskt fjortisar att skrika när dem ska prata vanligt. Det kan göra folk galna!:O det är även respektlöst. Sen tycker jag att fjortisar är elaka, typ kaxiga och ska kommentera allt om alla. Men det beror oftast på osäkerhet, det tror jag iaf. Allt detta är ganska tragiskt egentligen.. för allt har ju en anledning. Så om alla borde tänka ett steg länre, "vad blir konsekvenserna om jag gör detta" osv.. sen är det ju en annan sak om man gör dumma misstag. Det gör vi alla, men att lära sig efter misstag är att tänka ett steg längre, kom ihåg det.

detta skulle man kunna prata om hur länge som helst, men detta är som sagt mina åsikter, se om ni tycker något annat är ju helt naturligt, men en sak som ALLA har gemensamt, det är att vi alla kommer växa ifrån denna fjortisbubbla någon gång ;) Tjing!